22 Kasım 2011 Salı

NİL’DE ÖLÜM – ( Death on the Nile )


NİL’DE ÖLÜM – ( Death on the Nile )

O kadar sürükleyici ve merak uyandırıcı bir kitap ki çok kısa sürede bitirdim. Tatildeki Poirot – artık
nil2
uğursuz mudur nedir:) - nereye gitse birileri ölüyor ve  cinayeti çözme işi de ona kalıyor. Bu sefer bir aşk  cinayeti  var ortada. Jacqueline de Bellefort nişanlısı Simon Doyle ile fakir ama mutlu bir hayat sürmektedir,zengin ve sosyetik kankası Linnet Doyle'a Simon'a iş vermesi için ricada bulunur. İlk başta buna yanaşmak istemez gibi görünen Linnet, 


Simon'ı görünce fikrini değiştirir ve onu işe alır ama kısa zamanda aralarında bir yakınlaşma olur ve Simon ile Linnet evlenirler. Nişanlısını kendi elleriyle Linnet'e kaptıran  Jacqueline adeta kafayı yer. Balayına çıkan Simon ve Linnet'i bir sürpriz beklemektedir, Jackie de arkalarından gelmiş ve onları Mısır'a kadar takip etmiştir, Poirot'nun da tatil amaçlı olarak katıldığı Nil gezisinde , teknede olaylar gelişir ve Linnet gece ölü bulunur. Arkasından baska cinayetler de gelir tabii..
O kadar  Agatha Christie kitabı okudum ki artık  ben de dedektifliğe  ısındım iyice ve ilk tahminimde katili ve cinayet sebebini  buldum :) Cinayetin nasıl  işlendiğini ise Poirot müthiş  zekasıyla kanıtladı. Filmlerini de bulup izledim hem Peter Ustinovun Poirot'yu canlandırdığı filmi, hem de David Suchet'nin oynadığı 2 filmi de çok beğendim.  Biten  18. kitabımdı ve 10 almaya hak kazandı..
En favori kitabım diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder