4 Temmuz 2012 Çarşamba

MEKTUPLA GELEN ÖLÜM – ( DAKTİLODAKİ PARMAK- The Moving Finger )

MEKTUPLA GELEN ÖLÜM –  ( DAKTİLODAKİ PARMAK- The Moving Finger ) 


Kitap kasabaya yeni gelen Jerry Burtonun agzından anlatılıyor ,kardesı Joannayla birlikte kasabaya yerleşiyorlar. Kasabada imzasız mektup furyası almış başını gidiyor, hemen hemen herkese , yalan yanlış bilgiler içeren , bir nevi şantaj amacıyla gonderilmiş mektuplar yazılıyor, yenı gelen komsular da bu mektuplardan nasibini alıyor. Derken kasabanın ünlü avukatı Symıngtonun eşi ölü bulunuyor ve bu ımzasız mektuplar sonucunda ıntıhar ettiği sanılıyor.
Tam olay kapandı derken bir ölü daha bulununca 2 olayı birbirine baglamayı ve seri bir katil oldugunu akıl edebiliyorlar nıhayetınde.
Marple birden pat dıye ortaya cıkıverıyor 120.sayfalarda ve sadece tahmın ederek cınayetı cozuyor, katıle bır oyun oynayarak blöf yapıyor ve 3. cinayet işlenmeden polisler katili yakalıyor.
Her zamanki gibi sürpriz bir katilimiz var, ben de Marple gibi hiç ipuçlarını degerlendırmeden bır tahmın yuruttum ve dogru cıktı.
Marpleın birden ortaya cıkmasını ve cinayetın cozum yontemını pek sevmedim , 80.kitabım oldu 7,5 veriyorum.

2 yorum:

  1. Mektupla Gelen Ölüm kitabını geçen sene ilkbaharda İstanbul dan aldım. Cinairoman sitesinde kitabın diğer basımları Ölüden Mektup Var ve Sessiz Tanık gözükmesine rağmen ben de farklı içerik çıktı.Kitabın fasikül başlarında DAKTİLODAKİ PARMAK
    yazıyor.

    YanıtlaSil
  2. Sessiz tanık ve Ölüden mektup var aynı kitaplar, basım tarihlerine göre değişik isimle basılmışlar,
    Mektupla Gelen ölüm ise bambaşka bir kitap ,bir diğer adı da (daha eski basımındaki ve resimde gördüğünüz)Daktilodaki parmak

    YanıtlaSil