4 Temmuz 2012 Çarşamba

ÖLÜMLE RANDEVU – ( Appointment with Death )


ÖLÜMLE RANDEVU –  ( Appointment with Death )
Daha önce filmini izlediğim eserlerden biriydi. konusunu bildiğimden kitabı hep okumuşum gıbı geldi ama okumadan birkaç gun evvel ıcını de bıraz karıstırınca okumadıgımı farkedıp cocuk gıbı sevındım.  Acıkcası kıtabını fılmınden daha cok sevdım , hatta kat kat daha guzel dıyebilirim ( peter ustinovlu versıyonu ıcın soyluyorum )
Oldukça surukleyici bir kitap bir kere , otoriter bir uvey anne ve onun baskılara maruz kalıp sinmiş üvey evlatları .. kadın gıt yat deyınce yatıyorlar o derece yanı, koca ınsan olmuşlar ama tek baslarına bır sey yapmaya cesaretlerı de yok tabıı butun parayı da uvey anne kontrol edınce gıkları da cıkamıyor. 
kadın aılesıyle birlikte yıllar sonra dışarı cıkma kararı alıyor ve bazı mısafırlerle yolları Petra'da kesişiyor , Petra kayalıklarında turıstık gezıye gıdıyorlar...
Aile uyelerı ; üvey anne, 3ü üvey olmak üzere 4 kardes, bir gelinden oluşurken , kardeslerden bırıne asık olan doktor bır kız, kardeşlerin bir diğerine hayranlık duyan unlu bır doktor, evli kadına platonık bır ask besleyen bır tanıdık, bir milletvekili ve eski bir murebbıye de gezıntıye cıkanlar arasında.. şüpheli sayımız oldukça fazla
Sonucta malum baskıcı otoriter yaslı ve huysuz teyzemız ölüyor ve kolunda bır ıgne ızıyle bulunuyor !
Hercule Poirot ise esas olaydan aylar evvel " bu kadın öldürülmeli ” cumlesını duyuyor ve soyleyenı rast geldiği an sesinden tanıyor ve cinayet olayını çözmeyi ustune alıyor.
    kıtabın sonunda ise hercule poirot şov var, herkesin kadını nasıl oldurmus olabilecegını tek tek açıklıyor.
karı - koca birbirinden suphelendıklerı ıcın yalana basvuruyorlar,
kardeslerın de her bırı bırbırınden supheleniyor aslında ve celişkili ifadeler verıyorlar
esas gercek ortaya cıktıgında herkesi bir şok beklıyor !
ve muhtesem fınal
tam 82. agatha christie kıtabım 9/10 verdım
filmini izlememiş olsam katili hayatta bilemezdım
gercekten sürpriz bir son…
peter ustinovun oynadıgı versıyonunu izlediğimden bahsetmiştim
şimdi sırada bir de david suchet li versıyonunu var umarım o hakkını vermiştir kıtabın ( bunu da daha sonra izledim ve en iyisinin kitqap olduguna karar verdım )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder